wicked neat

Jag tycker hela tiden att jag inte har tagit tillräckligt med bilder! Jag har så fullt upp med att bara leva i stunden att jag helt enkelt glömmer bort. Men det är väl lite så det ska vara?

Igår kom jag och familjen hem från en weekend i New York, som ligger ca 2h med bil bort. Jag tog väldigt få bilder och bestämde mig för att göra en vlog istället, men har misslyckats med att posta den :/ Kanske lyckas en annan gång! New York var allt jag förväntat mig och lite till. Proppfullt, högljutt och magiskt. Vi såg Times Square, frihetsgudinnan, Rockerfeller Center, Central Park, 9/11 memorial, den nya World Trade Center Mall, St Peter Church, och gick till alla måste-gå-till-restauranger. 

Efter Orientation camp förra veckan var det dags för oss alla att gå skilda vägar och flytta in i våra skolor och familjer över hela landet. Jag bodde då hos en familj med två barn på 7 och 9 år, då min “riktiga” värdfamilj fortfarande var på semester. De visade mig skolan och staden och tog mig till restauranger, till kusten och liksom bara gav mig en första inblick i hur man lever här.

Jag flyttade till min “riktiga” familj efter 4 dagar, och det är dem ni ser på de flesta bilderna nedan. Med dem trivs jag hur bra som helst! De har verkligen välkomnat mig bättre än jag kunde önska och jag känner mig redan som en del av familjen. Det är två föräldrar, två barn och två hundar. Hundarna är en grad danios som når upp till min haka, och en tax som når upp till halva min vad. Sonen har visat mig hur man flyger drönare och använder 3D-printern. Dottern och jag har sjukt mycket gemensamt, typ samma intressen, musiksmak och godispreferenser. Föräldrarna är hur sköna som helst, tar mig till alla platser de tycker jag måste se och har alltid mycket intressanta saker att komma med. Pappan jobbar med hjärtkirurgi och mamman med cancerpatienter. Området jag bor i är grönt och vackert, med stora ultra-amerikanska villor. Vi köper de mesta grönsakerna och frukterna lokalt från gårdarna här.

Allt som jag har hört om Amerikat stämmer hittills, de är så osvenskt trevliga och pratsamma. Deras small latte är våran large, och det känns som att det droppar in kompisar och gäster här hemma lite hela tiden. Ibland har vi BBQ cookouts och vi äter annars mycket på restaurang. De använder ord som “wicked” och “neat” hela tiden.

Älskar det!

To be continued….
IMG_2025
#weareASSIST

IMG_1989
Halva min första värdfamilj, Mystic Seaport CT
IMG_2250
Times Square IMG_2018
Local Sweetcorn- visste inte att majs kunde va så gott??

IMG_2248
Restaurangdags- mer i NYC vloggen!
IMG_2275
Home sweet home

IMG_2073Brownstone Park

IMG_2247
Hudson river med värdsyskonen

Leave a Reply

