Att packa inför ett år

Om några dagar, åker jag på mitt livs hittills största äventyr. Jag ska resa till USA i ett år! Förberedelserna har varit långa och många men snart är det dags att lämna Sverige och flyga över Atlanten där nya platser, möten och upplevelser väntar.

Alla är ju så himla nyfikna så nu upon request har ni då nu en plats ni kan följa med på resan lite grann! Troligtvis håller jag er uppdaterade på Facebook och Instagram (@jojohultin) också, men vi får se. Jag lovar inte att jag kommer att vara bra på att göra inlägg eller hur ofta jag lägger upp någonting, vi tar det som det kommer!

Jag åker till Amerikat den 16e augusti (dagen innan min 18årsdag!) och kommer därefter spendera ett par dagar i Boston med alla de andra som åker med samma organisation som jag. Jag åker med organisationen ASSIST, som ni kan kolla in här. Detta är en stipendieorganisation som delar ut scholarships för utbytesstudenter i USA, där skillnaden från en “vanlig” organisation främst är att man matchas till skola och område efter sina intressen, och dessa skolor är några av USAs bästa privatskolor. Efter Boston Orientation kommer jag att bo hos en värdfamilj, i väntan på skolstart som är den 6e september. Min skola heter Westminster School och ligger i Connecticut CT mitt emellan New York och Boston på östkusten, titta in här för bildspel av campus (mer än det nedan, som är taget från hemsidan) eller här för lite mer info! Detta är en privat boardingschool, och jag kommer alltså att bo i dorm på campus under skoltiden, och med värdfamilj eller vänner under loven! 😀

Att få resa såhär är verkligen en en unik möjlighet som jag är otroligt tacksam över att ha fått. Mitt stipendium, och äran att få gå på en så extremt bra skola jämfört med Sveriges utbud, innebär såklart också ett stort ansvar, och mycket förväntas av mig. Att inspirera och verkligen bidra med erfarenheter och kultur från min del av världen, och ett commitment som kommer vara något helt nytt för mig som representant för mitt land där borta.

Det var lite kort info såhär som ett första inlägg, så ni har lite koll på läget. Om det är något särskilt ni undrar eller vill att jag ska skriva om så bara fråga på! Jag är otroligt taggad och kan inte fatta att det snart är dags att åka?? Nu ska jag packa vidare!!

Kramar <333

Leave a Reply

